PRV
Aktinsyn
In English
Hjälp

Sökning kan enbart göras på ett ansökningsnummer i taget. När man skriver in ansökningsnumret är det valfritt om man har bindestreck före kontrollsiffran eller inte. Försök att söka med ett felaktigt format ger ett felmeddelande.

Om sökning sker på en ansökan som saknas i databasen eller som inte är offentligt ges alltid följande meddelande: "Det finns ingen skannad offentlig ansökan med angivet nummer"

Om ansökan finns i databasen får man möjlighet att ta del av handlingarna i ansökan.

Handlingarna visas som länkar på en resultatsida där alla offentliga dokument i akten listas med uppgift om datum, dokumentets typ, dokumentnummer och antal sidor. Datum avser det datum då dokumentet inkom till PRV

Alla dokument visas i pdf-format, vilket kräver att Acrobat Reader finns installerat.

Hämta dokumentet genom att klicka på den länk som finns för varje dokument i listan. Här får du vanligtvis välja om du vill öppna dokumentet direkt, eller om du vill spara det.

Du kan också spara ett dokument genom att högerklicka på länken och välja 'Spara mål som'. Observera att vissa webbläsare, exempelvis Mozilla Firefox, inte identifierar filtypen på rätt sätt när du väljer att spara ett dokument på detta sätt. För dessa webbläsare måste du själv ändra filändelsen från '.htm' till '.pdf'.

Är du intresserad av att se flera dokument i en akt kan du antingen öppna dem ett och ett eller också markera de dokument du är intresserad av och sedan klicka på länken 'Öppna alla markerade dokument'. Då öppnas dokumenten som en sammanhängande pdf-fil.

Vill du göra en ny sökning är det bara att skriva in ett nytt ansökningsnummer och söka på nytt. Du kan också klicka på länken 'Sök' i vänstermenyn för att rensa resultatlistan och återvända till startsidan.